Zabavni načini da se olakša razvoj jezika

Kao 'zabava', pesmice sa rimom mogu se koristiti bilo gde - bilo tokom menjanja pelena, dok se oblačite ili idete u šetnju. Nema ograničenja za vašu maštu.

toddler reading little book sitting on his mom's lap


Poriv vaše bebe da otkriju nove stvari se povećava godinama

Što vaša beba bude starija, to će biti jači njen nagon da otkrije nove stvari. Već u drugom i četvrtom mesecu sa velikom radoznalošću razgleda se sve što šumi, ili je šareno ili se kreće.

Ne samo da vid i sluh vašeg deteta dolaze u igru sa istraživanjem okoline, već se i njegove ruke sve više koriste.

Nakon početne faze hvatanja kao stvar refleksa, u dobi od oko četiri meseca, beba može namerno da uhvati i drži predmete.

Ako, na primer, pomerite meku igračku ili njihovo specijalno ćebe sa jedne na drugu stranu oko 20 cm ispred njihovog lica, možete isprovocirati svoje malo sunce da ga zgrabi. Ponekad vaša beba jednostavno posmatra svoje male ruke, pomerajući prste i pokušavajući da ih ugura u usta.

Ne samo da njihove sopstvene ruke fasciniraju vašeg mališana, već i ruke njihove mame ili tate. Jednostavnom igrom prstiju možete potpuno očarati svoje dete.

Za ovo, dok recitujete dečiju pesmu ili pevate pesmu, ili koristite svoje prste i ruke kao stvari, ljude ili radnje, ili ih koristite da nežno milujete delove tela vašeg deteta koji se pojavljuju u tekstu. Starija deca se takođe mogu pridružiti svojim akcijama.


baby scribling with colour pencils on a paper

Dečije pesme jačaju jezičke vještine i intelekt

Dečije pesme sa radnjom nisu samo zabavne za roditelje i decu i šansa da budu nežni, već i prirodno jačaju jezičke veštine i intelekt vašeg deteta jer:

  • fina motorika sa prstima i jezička sposobnost su usko povezane. Regioni mozga odgovorni za spretnost i govor nalaze se blizu jedan drugom i međusobno su povezani. Razvoj jezika može početi tek kada se fina motorika prstiju dovoljno razvije. To znači da redovnim igranjem prstiju vašeg deteta možete ubrzati sazrevanje područja mozga odgovornog za govor.
  • deca brže uče nazive predmeta kada im je dozvoljeno da ih dodiruju u isto vreme; pa se njihov intelekt brže razvija.
back to top